petr hotov

pull/1/head
lesves 5 years ago committed by GitHub
parent 0504e3fa5b
commit fc15607c3f
No known key found for this signature in database
GPG Key ID: 4AEE18F83AFDEB23

@ -1,20 +1,34 @@
# OPRAVOVAL LUKÁŠ
# Celkový komentář: Hezký, dobře čitelný kód, za mě jsi úplně splnil zadání
# Máš to krátké a výstižné
# Hezký, takhle se to normálně dělává, máš nějaký dict, který ti mapuje internální strukturu na její zobrazení
values = {
0: " ",
1: "x",
2: "o"
}
# Kdybys pak chtěl přidat možnost opakovaného hraní, tak bys tohle musel přesunout do nějakého cyklu dole
board = [[0, 0, 0], [0, 0, 0], [0, 0, 0]]
def print_board():
def print_board(): # Celkem pěkný, sice to dělá vedlejší efekty, ale tady to moc nevadí
for i in range(3):
print("{}|{}|{}".format(values.get(board[i][0]), values.get(board[i][1]), values.get(board[i][2])))
print("-+-+-")
def get_user_input():
# Taky profi, jenom snad možná by bylo lepší přesunout kód na kontrolu vstupu sem
# aby to nemátlo lidi, co čtou kód hlavního cyklu a celkově by to bylo, řekl bych, ucelenější
return [int(i) for i in input().split()]
def check_win():
# Je vidět, že narozdíl od Matěje umíš cykly
# Bohužel by to nefungovalo, kdybychom zvětšili herní pole
# Tahle funkce by mohla brát board jako argument, což by bylo hezčí,
# protože by se dala používat flexibilněji a nezávisela na svém umístění
# Každopádně zadání celkem hezky splněno
for i in range(3):
if board[i][0] == board[i][1] == board[i][2] and board[i][0] != 0:
return True
@ -30,8 +44,12 @@ def check_win():
def main():
finished = False
plays = 1
# Fajn, tady jsou dva odlišné přístupy (jeden je s break), ale nikdo neví, který z nich použít, takže dobrý:D
while not finished:
print_board()
# Dá se zjednodušit f-stringem, ale tvá verze je kompatibilní i se staršími verzemi Pythonu 3 (<3.5),
# což taky má své výhody
print("Hraje {}".format(values.get(plays)))
inp = False
while not inp:
@ -39,6 +57,8 @@ def main():
user_input = get_user_input()
if board[user_input[0]][user_input[1]] == 0:
board[user_input[0]][user_input[1]] = plays
# Jenom taková zajímavost - dalo by se to zkrátit na plays = (plays+1)%2
# Každopádně je otázka, jestli by to bylo čitelnější, takže jsi udělal dobře
if plays == 2:
plays = 0
plays += 1
@ -46,6 +66,13 @@ def main():
else:
print("Buňka je již obsazena")
except:
# Jenom prosím, nikdy nepoužívat except bez specifikovaného typu chyby
# Tady by stačilo něco jako `except (IndexError, ValueError):`
# Vždycky specifikuj typy těch chyb, které zachytáváš, mohlo by se ti totiž stát, že tam bude ještě nějaká další
# Pak další věc - snaž se, aby byla část v try-except bloku, co nejkratší,
# protože opět, co kdybys udělal nějakou nečekanou chybu
# Ty tady totiž máš i tu logiku na udělání tahu a změnu hráče
# Každopádně jsem rád, že jsi na try-except vůbec přišel
print("Váš vstup není platný")
finished = check_win()
@ -53,4 +80,5 @@ def main():
print("Konec hry")
if __name__ == "__main__":
# Dobrá konstrukce, hodí se to, když chceš, aby tvůj kód byl také snadno importovatelný jako knihovna
main()

Loading…
Cancel
Save