diff --git a/projekty/tic_tac_toe/petr.py b/projekty/tic_tac_toe/petr.py index 290a7fd..ffba850 100644 --- a/projekty/tic_tac_toe/petr.py +++ b/projekty/tic_tac_toe/petr.py @@ -1,20 +1,34 @@ +# OPRAVOVAL LUKÁŠ +# Celkový komentář: Hezký, dobře čitelný kód, za mě jsi úplně splnil zadání +# Máš to krátké a výstižné + + +# Hezký, takhle se to normálně dělává, máš nějaký dict, který ti mapuje internální strukturu na její zobrazení values = { 0: " ", 1: "x", 2: "o" } +# Kdybys pak chtěl přidat možnost opakovaného hraní, tak bys tohle musel přesunout do nějakého cyklu dole board = [[0, 0, 0], [0, 0, 0], [0, 0, 0]] -def print_board(): +def print_board(): # Celkem pěkný, sice to dělá vedlejší efekty, ale tady to moc nevadí for i in range(3): print("{}|{}|{}".format(values.get(board[i][0]), values.get(board[i][1]), values.get(board[i][2]))) print("-+-+-") -def get_user_input(): +def get_user_input(): + # Taky profi, jenom snad možná by bylo lepší přesunout kód na kontrolu vstupu sem + # aby to nemátlo lidi, co čtou kód hlavního cyklu a celkově by to bylo, řekl bych, ucelenější return [int(i) for i in input().split()] -def check_win(): +def check_win(): + # Je vidět, že narozdíl od Matěje umíš cykly + # Bohužel by to nefungovalo, kdybychom zvětšili herní pole + # Tahle funkce by mohla brát board jako argument, což by bylo hezčí, + # protože by se dala používat flexibilněji a nezávisela na svém umístění + # Každopádně zadání celkem hezky splněno for i in range(3): if board[i][0] == board[i][1] == board[i][2] and board[i][0] != 0: return True @@ -30,8 +44,12 @@ def check_win(): def main(): finished = False plays = 1 + + # Fajn, tady jsou dva odlišné přístupy (jeden je s break), ale nikdo neví, který z nich použít, takže dobrý:D while not finished: print_board() + # Dá se zjednodušit f-stringem, ale tvá verze je kompatibilní i se staršími verzemi Pythonu 3 (<3.5), + # což taky má své výhody print("Hraje {}".format(values.get(plays))) inp = False while not inp: @@ -39,13 +57,22 @@ def main(): user_input = get_user_input() if board[user_input[0]][user_input[1]] == 0: board[user_input[0]][user_input[1]] = plays - if plays == 2: + # Jenom taková zajímavost - dalo by se to zkrátit na plays = (plays+1)%2 + # Každopádně je otázka, jestli by to bylo čitelnější, takže jsi udělal dobře + if plays == 2: plays = 0 plays += 1 inp = True else: print("Buňka je již obsazena") except: + # Jenom prosím, nikdy nepoužívat except bez specifikovaného typu chyby + # Tady by stačilo něco jako `except (IndexError, ValueError):` + # Vždycky specifikuj typy těch chyb, které zachytáváš, mohlo by se ti totiž stát, že tam bude ještě nějaká další + # Pak další věc - snaž se, aby byla část v try-except bloku, co nejkratší, + # protože opět, co kdybys udělal nějakou nečekanou chybu + # Ty tady totiž máš i tu logiku na udělání tahu a změnu hráče + # Každopádně jsem rád, že jsi na try-except vůbec přišel print("Váš vstup není platný") finished = check_win() @@ -53,4 +80,5 @@ def main(): print("Konec hry") if __name__ == "__main__": + # Dobrá konstrukce, hodí se to, když chceš, aby tvůj kód byl také snadno importovatelný jako knihovna main()