@ -1,6 +1,4 @@
# Zdar, tady Lukáš
# Zdar, tady Lukáš
# Možná jsem tu našel něco jako chybu, tak se na to podívej, je to v tom hlavním cyklu
# Taky je v tvém kódu přímo vidět nějaký ten vliv toho C# nebo tak něčeho,
# Taky je v tvém kódu přímo vidět nějaký ten vliv toho C# nebo tak něčeho,
# protože pojmenováváš věci s velkým písmenem na začátku. Dále jsi také s pojmenováváním trošku nekonzistentní.
# protože pojmenováváš věci s velkým písmenem na začátku. Dále jsi také s pojmenováváním trošku nekonzistentní.
# V Pythonu jsou zvyky trochu jiné, ale chyba to samozřejmě není.
# V Pythonu jsou zvyky trochu jiné, ale chyba to samozřejmě není.
@ -27,7 +25,7 @@ def tah():
Show ( )
Show ( )
#zobarí hrací desku
#zobarí hrací desku
def Show ( ) :
def Show ( ) : # Lukáš - bylo by lepší, kdyby Show bralo board jako argument
print ( board [ 0 ] , board [ 1 ] , board [ 2 ] , sep = " " )
print ( board [ 0 ] , board [ 1 ] , board [ 2 ] , sep = " " )
print ( board [ 3 ] , board [ 4 ] , board [ 5 ] , sep = " " )
print ( board [ 3 ] , board [ 4 ] , board [ 5 ] , sep = " " )
print ( board [ 6 ] , board [ 7 ] , board [ 8 ] , sep = " " )
print ( board [ 6 ] , board [ 7 ] , board [ 8 ] , sep = " " )
@ -49,6 +47,7 @@ def Input_pos():
return To_Index ( tah )
return To_Index ( tah )
#změní políčko
#změní políčko
# Lukáš - tady bereš tah jako argument, ale proč ne board? je to pak takový podivně globální
def Move ( tah ) :
def Move ( tah ) :
if Input_chack ( tah ) :
if Input_chack ( tah ) :
if player_2 :
if player_2 :
@ -59,11 +58,14 @@ def Move(tah):
else :
else :
pass
pass
# Lukáš - a v tvém komentáři je děsivá pravopisná chyba :^)
# Lukáš - i programátor musí umět pravopis, i když všichni už víme, že programovací jazyky dávají mnohem větší smysl
# Lukáš - (jedna kamarádka mi pořád opravuje chyby, takže už mi to teď taky dost vadí)
#skontroluje platnost vstupu
#skontroluje platnost vstupu
def Input_chack ( index ) :
def Input_chack ( index ) :
if not board [ index ] == " [ ] " :
if not board [ index ] == " [ ] " :
print ( " pole je již obsazené " )
print ( " pole je již obsazené " )
return False
return Falsetsko
else :
else :
return True
return True
@ -74,10 +76,9 @@ def To_Index(tah):
# Lukáš - tohle by se dalo udělat za pomocí cyklů mnohem snadněji, příště to zkus nějak chytřeji
# Lukáš - tohle by se dalo udělat za pomocí cyklů mnohem snadněji, příště to zkus nějak chytřeji
# Lukáš - jakmile začneš psát kód, který se nějak podivně opakuje, tak zkus popřemýšlet, jak by to šlo lépe
# Lukáš - jakmile začneš psát kód, který se nějak podivně opakuje, tak zkus popřemýšlet, jak by to šlo lépe
# Lukáš - taky by bylo lepší, kdyby Chack bralo board jako argument, je to flexibilnější a znovu použitelné
#skontroluje zde hráč nevyhrál
#skontroluje zde hráč nevyhrál
# Lukáš - a v tvém komentáři je děsivá pravopisná chyba :^)
# Lukáš - další děsivá pravopisná chyba
# Lukáš - i programátor musí umět pravopis, i když všichni už víme, že programovací jazyky dávají mnohem větší smysl
# Lukáš - (jedna kamarádka mi pořád opravuje chyby, takže už mi to teď taky dost vadí)
def Chack ( ) :
def Chack ( ) :
if board [ 0 ] == board [ 1 ] and board [ 0 ] == board [ 2 ] and not board [ 0 ] == " [ ] " : #123
if board [ 0 ] == board [ 1 ] and board [ 0 ] == board [ 2 ] and not board [ 0 ] == " [ ] " : #123
if board [ 0 ] == " [X] " :
if board [ 0 ] == " [X] " :
@ -126,7 +127,8 @@ Show()
while Hra :
while Hra :
tah ( )
tah ( )
if not Chack ( ) == None :
if not Chack ( ) == None :
# Lukáš - toto vypadá jako chyba, protože not z čehokoliv nikdy nemůže být None
# Lukáš - tohle je neskutečně matoucí, nechápu proč ti Chack vrací None nebo bool a ne True/False, to by bylo mnohem srozumitelnější
# Lukáš - ty dokonce ten možný True/False výsledek z Chack ani nevyužiješ
# Lukáš - mimochodem, když porovnáváš == None, tak je vhodnější použít is None (porovnání identity objektu), protože None existuje pouze jenom jedno pro celý vesmír
# Lukáš - mimochodem, když porovnáváš == None, tak je vhodnější použít is None (porovnání identity objektu), protože None existuje pouze jenom jedno pro celý vesmír
Hra = False
Hra = False
if player_2 :
if player_2 :