# petr.py ```python # OPRAVOVAL LUKÁŠ # Celkový komentář: Hezký, dobře čitelný kód, za mě jsi úplně splnil zadání # Máš to krátké a výstižné # Hezký, takhle se to normálně dělává, máš nějaký dict, který ti mapuje internální strukturu na její zobrazení values = { 0: " ", 1: "x", 2: "o" } # Kdybys pak chtěl přidat možnost opakovaného hraní, tak bys tohle musel přesunout do nějakého cyklu dole board = [[0, 0, 0], [0, 0, 0], [0, 0, 0]] def print_board(): # Celkem pěkný, sice to dělá vedlejší efekty, ale tady to moc nevadí for i in range(3): print("{}|{}|{}".format(values.get(board[i][0]), values.get(board[i][1]), values.get(board[i][2]))) print("-+-+-") def get_user_input(): # Taky profi, jenom snad možná by bylo lepší přesunout kód na kontrolu vstupu sem # aby to nemátlo lidi, co čtou kód hlavního cyklu a celkově by to bylo, řekl bych, ucelenější return [int(i) for i in input().split()] def check_win(): # Je vidět, že narozdíl od Matěje umíš cykly # Bohužel by to nefungovalo, kdybychom zvětšili herní pole # Tahle funkce by mohla brát board jako argument, což by bylo hezčí, # protože by se dala používat flexibilněji a nezávisela na svém umístění # Každopádně zadání celkem hezky splněno for i in range(3): if board[i][0] == board[i][1] == board[i][2] and board[i][0] != 0: return True if board[0][i] == board[1][i] == board[2][i] and board[0][i] != 0: return True if board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] and board[1][1] != 0: return True if board[2][0] == board[1][1] == board[0][2] and board[1][1] != 0: return True return False def main(): finished = False plays = 1 # Fajn, tady jsou dva odlišné přístupy (jeden je s break), ale nikdo neví, který z nich použít, takže dobrý:D while not finished: print_board() # Dá se zjednodušit f-stringem, ale tvá verze je kompatibilní i se staršími verzemi Pythonu 3 (<3.5), # což taky má své výhody print("Hraje {}".format(values.get(plays))) inp = False while not inp: try: user_input = get_user_input() if board[user_input[0]][user_input[1]] == 0: board[user_input[0]][user_input[1]] = plays # Jenom taková zajímavost - dalo by se to zkrátit na plays = (plays+1)%2 # Každopádně je otázka, jestli by to bylo čitelnější, takže jsi udělal dobře if plays == 2: plays = 0 plays += 1 inp = True else: print("Buňka je již obsazena") except: # Jenom prosím, nikdy nepoužívat except bez specifikovaného typu chyby # Tady by stačilo něco jako `except (IndexError, ValueError):` # Vždycky specifikuj typy těch chyb, které zachytáváš, mohlo by se ti totiž stát, že tam bude ještě nějaká další # Pak další věc - snaž se, aby byla část v try-except bloku, co nejkratší, # protože opět, co kdybys udělal nějakou nečekanou chybu # Ty tady totiž máš i tu logiku na udělání tahu a změnu hráče # Každopádně jsem rád, že jsi na try-except vůbec přišel print("Váš vstup není platný") finished = check_win() print_board() print("Konec hry") if __name__ == "__main__": # Dobrá konstrukce, hodí se to, když chceš, aby tvůj kód byl také snadno importovatelný jako knihovna main() ```