diff --git a/projekty/tic_tac_toe/ondra.py b/projekty/tic_tac_toe/ondra.py index 0c67e02..a4f7c5b 100644 --- a/projekty/tic_tac_toe/ondra.py +++ b/projekty/tic_tac_toe/ondra.py @@ -1,3 +1,14 @@ +# Zdar, tady Lukáš +# Možná jsem tu našel něco jako chybu, tak se na to podívej, je to v tom hlavním cyklu + +# Taky je v tvém kódu přímo vidět nějaký ten vliv toho C# nebo tak něčeho, +# protože pojmenováváš věci s velkým písmenem na začátku. Dále jsi také s pojmenováváním trošku nekonzistentní. +# V Pythonu jsou zvyky trochu jiné, ale chyba to samozřejmě není. + +# Dobrý, akorát k tomu mám jednu připomínku – +# tady ukládáš data rovnou v jejich výsledném formátu, ale smysluplnější je ukládat +# data v nějakém jednodušším formátu, který je pak před vypsáním do výsledného formátu převeden, +# protože takto musíš porovnávat políčka s jejich výslednými formáty board = ["[ ]", "[ ]", "[ ]", "[ ]", "[ ]", "[ ]", "[ ]", "[ ]", "[ ]"] @@ -6,6 +17,7 @@ Hra = True kolo = 1 winner_2 = None +# Lukáš - Docela fajn, vypadá to čitelně #spuští funkce ve správném pořadí def tah(): Tah = Input_pos() @@ -60,7 +72,12 @@ def To_Index(tah): index = tah[0] + ((tah[1] - 1) * 3) - 1 return index +# Lukáš - tohle by se dalo udělat za pomocí cyklů mnohem snadněji, příště to zkus nějak chytřeji +# Lukáš - jakmile začneš psát kód, který se nějak podivně opakuje, tak zkus popřemýšlet, jak by to šlo lépe #skontroluje zde hráč nevyhrál +# Lukáš - a v tvém komentáři je děsivá pravopisná chyba :^) +# Lukáš - i programátor musí umět pravopis, i když všichni už víme, že programovací jazyky dávají mnohem větší smysl +# Lukáš - (jedna kamarádka mi pořád opravuje chyby, takže už mi to teď taky dost vadí) def Chack(): if board[0] == board[1] and board[0] == board[2] and not board[0] == "[ ]": #123 if board[0] == "[X]": @@ -108,14 +125,16 @@ def Chack(): Show() while Hra: tah() - if not Chack() == None: + if not Chack() == None: + # Lukáš - toto vypadá jako chyba, protože not z čehokoliv nikdy nemůže být None + # Lukáš - mimochodem, když porovnáváš == None, tak je vhodnější použít is None (porovnání identity objektu), protože None existuje pouze jenom jedno pro celý vesmír Hra = False if player_2: print("Hráč 2 wyhrál v kole", kolo) else: print("Hráč 1 wyhrál v kole", kolo) - player_2 = not player_2 + player_2 = not player_2 # Lukáš - inteligentní kolo += 1 - if kolo > 8: + if kolo > 8: # Lukáš - taky inteligentní Hra = False print("Hra skončila bez výsledku")